21 juli 2016: första stegen

Slänger in en snabb uppdatering här. Önskar att jag hade mer tid (och ork) till att blogga just nu för det händer så himla mycket i Ellens utveckling men också i mitt liv i övrigt. Får se när jag hittar en lugn stund framöver när jag kan skriva av mig ordentligt.

Nu ville jag mest berätta tre saker:

  • Idag är det exakt ett år sedan slemproppen gick (tittade tillbaka i bloggarkivet). Alltså den känslan, kommer ihåg den fortfarande – wow! Nu är det nära!
  • Om tre dagar fyller Ellen 1 år! Då blir det kalas ute i trädgården med familjen och två av hennes ”bebiskompisar” 😊
  • Ellen tog sina första steg idag! Det var på morgonen efter frukost när hon satt på pottan. Hon reste sig upp och tog tre små snubblande steg framåt. Så häftigt att se. På eftermiddagen gick hon fem steg!

Ellen fyller verkligen år mitt i högsommaren. Det är galet varmt den här veckan. Solen steker hela dagarna ☀️ Som att vara utomlands! Hoppas att det blir fint väder även på söndag när det är kalas, men det får gärna vara lite svalare för barnens (och min) skull 😁

Kommentera

