Till min dotter

Älskade Ellen. För ett år sedan kom du till oss och jag minns de första sekunderna med dig som om de vore igår. Ett sådant magiskt och stort ögonblick i ens liv är svårt att glömma. Det var överrumplande, fantastiskt, overkligt och lite läskigt på samma gång. Men den allra starkaste känslan jag kommer ihåg är den stora kärleken jag kände från första stund. Min underbara dotter ❤️ Vilket privilegie att få vara just din mamma. I hela 366 dagar (det var ju skottår i år 😉) har du nu berikat mitt liv på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Självklart har det varit tufft och kämpigt också, men att få följa din utveckling, se alla dina framsteg och höra ditt härliga skratt övervinner alla jobbiga perioder.

Klockan 13 idag blir det kalas i trädgården då din familj och några vänner kommer hit för att fira dig. Precis som på din namngivning verkar det bli toppenväder och 27 grader varmt ute. Jag har inte kunnat sova på hela natten eftersom jag är så förväntansfull över dagen. Ditt första födelsedagskalas! Underbart! I flera dagar har jag planerat, fixat och förberett för att det ska bli så bra som möjligt. Förmodligen kommer du inte att minnas den här dagen när du blir större, men för mig är det viktigt. Du är ju det absolut viktigaste i mitt liv. 

Grattis min fina lilla tjej på födelsedagen!

Partytältet är pyntat med vimplar dagen till ära!

Kommentera

