Punktlista med ”ups and downs”

Snart har det gått en månad sedan jag skrev här. Upplever att dagarna går både fort och långsamt när man är hemma och föräldraledig. Det har hänt en del ”större grejer” sedan mitt förra inlägg och enklast är nog att bara göra en klassisk punktlista för att kort sammanfatta allt:

  1. Jag har sagt upp mig från mitt jobb av olika anledningar, och kommer att börja på mitt gamla jobb igen den 1 juni 2020.
  2. Min mjölkproduktion har minskat pga ångest och stress över punkt 1 och Stella äter nu även ersättning (NAN PRO 1) vid nästan varje måltid.
  3. Ellen har fått vattkoppor.
  4. Jag har äntligen gått ner 10 kg sedan förlossningen, men har ungefär 8-9 kg kvar till min målvikt. (Har inte gjort något speciellt mer än att gå promenader då och då.)
  5. Stella har skrattat för första gången! På Halloween den 31 oktober. Underbart ❤️
  6. Stella vaccinerades den 24 oktober och blev rejält knasig i magen efter det, vilket jag tror beror på vaccinet hon fick mot rotavirus (magsjuka). Detta gjorde att hon bajsade i princip hela tiden dygnet runt i nästan tre veckor vilket var väldigt kämpigt för både henne och oss.
  7. Niclas har fyllt år den 11 november! Han firades dubbelt på fars dag med paket och tårta som jag och Ellen gjorde 🎂

Avslutar denna lilla rapportering med en bild på mina juveler som kan åka i samma vagn nu.

Lämna en kommentar